نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

چه زمانی «کوهستان پارک» دوباره راه‌اندزای می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۶۹۴۲۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
چه زمانی «کوهستان پارک» دوباره راه‌اندزای می‌شود؟
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای شهر مشهد از تلاش برای امضای تفاهم بین شهرداری و بنیاد شهید می‌گویند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مدت‌ها بود که زمزمه تعطیلی قدیمی‌ترین شهربازی مشهد به گوش می‌رسید، اما کسی آن را جدی نمی‌گرفت، تا اینکه اداره استاندارد به صورت رسمی و با این علت که بسیاری از دستگاه‌های این مجموعه فرسوده هستند و استاندارد‌های لازم را ندارند، کوهستان پارک شادی را در سال ۱۳۹۰ پلمب کرد تا مشهد یکی از فضا‌های تفریحی‌اش را نیز از دست بدهد. پس از تعطیلی کوهستان پارک شادی و واگذاری آن به بانک دی، این بانک اعلام کرد که دنبال واگذاری کوهستان پارک است.

حدود دوازده سال از این تعطیلی و واگذاری می‌گذرد و تا امروز هم چندین بار مزایده فروش کوهستان پارک شادی با قیمت‌های مختلف برگزار شده است، اما هیچ مشتری برای خرید این ملک ۵۹۱ هزار و ۶۰۰ مترمربعی پیدا نشد تا اینکه بانک دی به همین دلیل در تفاهمی کوهستان پارک را به سازمان اقتصادی کوثر، یکی دیگر از مجموعه‌های بنیاد شهید، واگذار کرد؛ اتفاقی که کورسوی امیدی برای احیای دوباره این شهربازی قدیمی زنده کرده است و حالا رئیس شورای اسلامی شهر مشهد می‌گوید که بنیاد شهید مخالفتی با نوسازی کوهستان پارک شادی ندارد و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تفاهم‌نامه بین شهرداری و بنیاد شهید خبر می‌دهد.

مخالفت با تغییر کاربری

پس از دو مرحله مزایده نافرجام کوهستان‌پارک توسط بانک دی، زمزمه تغییرکاربری آن هم به گوش رسید که با واکنش قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار وقت مشهد، روبه‌رو شد. تقی‌زاده رسما اعلام کرد که مدیریت شهری اجازه تغییر کاربری نمی‌دهد و اگر کسی قصد احیای کوهستان‌پارک‌شادی را داشته باشد، شهرداری تسهیلات می‌دهد و کمکش می‌کند. تقی‌زاده همان زمان از پیشنهاد شهرداری به بانک دی برای واگذاری کوهستان‌پارک به شهرداری در قالب اجاره به شرط تملیک هم پرده برداشت که با پاسخ مثبتی از سوی بانک دی رو‌به‌رو نشد.

خریدار پیدا نشد!

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان پرونده خرید و احیای دوباره کوهستان‌پارک‌شادی در دوره پنجم مدیریت شهری تقریبا بسته شد و نه تنها پیگیری‌های شهرداری در این دوره به هیچ‌جایی نرسید، بلکه مزایده‌های مختلف بانک دی هم هیچ نتیجه‌ای نداشت و خریداری برای کوهستان‌پارک‌شادی پیدا نشد.

با این حال، پیگیری‌ها برای تملک و احیای دوباره کوهستان‌پارک شادی در دوره ششم مدیریت شهری ادامه پیدا کرد و ۲۸ آذر ۱۴۰۰، سید عبدا... ارجائی، شهردار پیشین مشهد، در گفتگو با ایسنا از برداشته‌شدن گام‌هایی برای احیای کوهستان‌پارک خبر داد. موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب‌رئیس شورای شهر مشهد، نیز به صورت کاملا رسمی اعلام کرد که آماده توافق با بانک دی برای خرید کوهستان‌پارک هستیم و پیشنهاد او واگذاری کوهستان‌پارک‌شادی به شهرداری مشهد در ازای مطالبات شهرداری از دولت بود. پیشنهادی که مثل دفعات قبل پاسخ روشنی به آن از سوی بانک دی داده نشد.

بنیاد شهید مخالفتی ندارد

اما چهارم خردادماه امسال، بانک دی پس از برگزاری چندین مناقصه ناموفق و به دلیل بزرگ مقیاس بودن کوهستان‌پارک‌شادی آن را در قبال دریافت چند ملک سهل‌البیع به سازمان اقتصادی کوثر واگذار کرد. جالب اینجاست که براساس نامه منتشرشده ازسوی بانک دی برروی سامانه‌کدال، قیمت ملک کوهستان‌پارک ۹۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است! این واگذاری به مجموعه کوثر امید‌ها را برای احیای دوباره کوهستان‌پارک شادی بیش از پیش زنده کرد.

لزوم تفاهم بین شهرداری و بنیاد شهید

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه کوهستان‌پارک‌شادی مجموعه خاطره‌انگیزی برای مردم مشهد و زائران است و باید دوباره راه‌اندازی شود گفت: ما انتظار داریم که بنیاد شهید به این موضوع توجه کند و لازمه آن این است که تفاهمی میان شهرداری و بنیاد شهید نوشته شود که هم برای شهرداری برد باشد و هم برای بنیاد شهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمانفر ادامه داد: زمین کوهستان‌پارک‌شادی قابلیت این را دارد که شهرداری بعضی از بخش‌های آن را با مجوز‌هایی در اختیار بنیاد شهید بگذارد که نیازمندی‌ها و منابع مالی این مجموعه را تأمین کند و بخشی از آن هم در ارتباط با راه‌اندازی فضای کوهستان‌پارک‌شادی در اختیار شهرداری مشهد قرار بگیرد تا این شهربازی که مردم مشهد و زائران از آن خاطرات خوشی دارند دوباره احیا شود. بالاخره هیچ‌کدام از این دو مجموعه نباید متضرر شوند و تلاش ما این است که هرچه زودتر این ماجرا به نتیجه برسد و کمک می‌کنیم که این موضوع هرچه زودتر انجام شود و رئیس سازمان بنیاد شهید کشور و شهردار مشهد دور یک میز بنشینند و به یک تفاهم مشترک درباره کوهستان‌پارک‌شادی برسند.

تعیین تکلیف کوهستان‌پارک در اولویت است

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از برگزاری دو جلسه برای تعیین تکلیف این مجموعه خبر داد و گفت: وضعیت کوهستان‌پارک باید تعیین تکلیف شود؛ تاکنون دو جلسه با دکتر قاضی‌زاده برگزار کردیم، اما به نتیجه مشخصی نرسیدیم.

حسن موحدیان ادامه داد: در تلاش برای نوسازی کوهستان‌پارک هستیم تا تجهیزات جدید استفاده شود، زیرا مردم از کوهستان‌پارک خاطره دارند و نباید آن خاطره از بین برود. پیگیر نوسازی کوهستان‌پارک هستیم و بنیاد شهید نیز مخالفتی ندارد، ولی تعیین سرمایه‌گذار برعهده بنیاد شهید است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->